Puasnya Aku

Setelah sekian lama aku menunggu bilala nak mula belajar pakai filem n shoot betol2 nih. Akhirnya tercapai juga niat aku nak operate sendiri camera filem n buat lighting. Semalam merupakan hari yang betol-betol memuaskan hati aku. Aku sedikit kesal la pagi tu aku xdapat nak masok kelas 'semiotic' yang dengar kata banyak ilmu yang diperoleh dalam kelas tuh. Tapi xpela, xde rezeki aku dan salah aku jugak sbb aku datang lambat.

So, balik kepada tajuk ni, Kelas Tatacahaya tadi, aku betol-betol melampiaskan nafsu aku terhadap kamera filem tu. Harini aku bersama budak2 sekelas aku shoot satu short filem yg simple je. Tapi pakai filem beb..haha....Dengan kerjasama budak-budak pengarahan, sinematografi n rekaan produksi, kami sama-sama berhempas pulas menghasilkan yang terbaik. Daripada load film ke dlm magazine smpailah ke kerja terakhir.
Aku diberi kepercayaan dan tanggungjawab utk mengendalikan camera tersebut. Kitorang pakai Arri III, 35mm..Banyak jugakla yang aku pelajari. Sebenarnya aku sangat cuak jugakla dengan tanggungjawab yang diberikan tapi aku percaya, aku mampu bagi hasil yang trbaik utk kumpulan aku. Dengan pertolongan Bang Ali, Bang Wan, dan sorang lagi daripada Filem Negara dan jugak rakan2 sekelas, siap jugakla hasil kerja nih.

Dengan pengalaman yang aku ada nih, makin membakar semangat aku nak jadi cinematographer. InsyaAllah aku akan buktikan suatu hari nanti...Conrad Hall Jr. lah konon....hahha..

So, nantikan jela apa hasilnya pada mnggu depan. Film pun dah hantar tuk cuci....

Terima Kasih semua...

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP